Friday, May 29, 2009

cuti sem yang memberangsangkan.

Keje kat umah:

Uish banyak……hah,pagi2 kne lipat slimut.aduh,bgun2 pagi dah ade kje dah.potong line btol la slimut neh.pastu nak kne selak langsir lak.ade2 je langsir neh la.
Msuk blik air comfirm xleh lame2.nti kne mrah ngan mak.ngan mak ok la lg.kalo ngan bpak…aish…mmg laju la aku kat blik air 2.bru cubaan nak lpak2 lam blik air 2..ingat nak lelap mata sket.sket je pon.xsmpai 2 saat pintu tndas dah kne ketuk.nasib2…
Selesai je smayang,kne lipat telekung,sejadah,tikar,carpet..eh,eh,xdela..yang sewaktu dengannye jela..rajin sgat la 2 hbes smua aku nak lipat.
Ha,ni satu lagi bnda pnting yang aku kne buat.msuk blik maktok aku.pndang kiri,pandang kanan,pndang depan tgok2 kalo ade bnda yang xsepatutnya.heh,bkan paranormal la.bnda yang xspatotnye 2 mcam sampah,plastic2 terpkai dan yang seangkatan dengannya.lpastu kne amik pnggan2 yang telah digunakan..
Selesai membasuh,dikehendaki pula membancuh secawan air susu Anlean untuk maktokku.kmudian prepare untuk mask tgahari plak.
Selain itu(wah,dah mcam karangan form 3 dah),kne plak g sidai baju yang telah di’washing mesin’ (salah eja?sori)kan.ha,ni la masenye aku nak mghirup udara segar kat luar..huhu,angin sepoi2 bahasa..mmg best.smbil ‘usha’ pkwe2 hensem nak g kerja..hehhe,xde pon.bpak org nak g keje adela….

Beberapa minit kemudian,Ha,mase ni la pintu rumah aku dibuka utk kanak2 riang bermain,bergurau senda,lompat2,mlukis2,mewarna2 dan lain2 lagi dlam umah aku.seronok lepak ngan budak2 neh.umpan nak bg diorang dtang umah senang je..hulur je coklat ke.gula2 ke,hah..memang laju la diorang dtang.tapi apa kan daya..mase aku cuti ni la diorang sebok ade sukan la,kelas ganti la,hari guru la..yang ade pon seketul dua jela..sorang yang dtang pon jadila..mase budak2 ni ade kat umah channel tv confirm kne bertukar dari channel yang agak kedewasaan kepada channel yang agak keanak2 kan,ape lg..rancangan favourite mereka.aiceh…tom.tom bak!!ngan aku2 pon jerit tom2 bak gak.ngan aku skali melayan..best..lpas cite tom2 bak cite hagemaru plak.hahha,tgah pning2 lyan budak2 yang mmg happening 2,pening lagi aku melayan cite hagemaru yang mengarut 2,tp cite die mmg best.klakar nak mampos,,haha,bkan budak2 2 yang layan cite hagemaru 2..aku je yang over gelak..budak2 2 pon confius tgok aku gelak sorang2..layannn,asalkan ade budak2 kat umah.hilang boring aku.
Lpas dah penat melayan budak2 2…satu lg tugas kne buat.tugas seterusnya adalah meng’ayat’ budak2 2 untuk pulang kerumah..aisyehh,susah btol.ceh,sronok btol die dok kat umah aku neh.dah mcam tman pemainan lak kan.cara die senang je.sama mcam kite meng’umpan’ budak2 2 untuk dtg kerumah..hahha,bg 3 bijik gula2..(pastikan gula2 2 agak mhal sket harganya) pastu ckap ngan diorang mak suh balik mkan.hmmm,xlame pastu balik la diorang..ble diorang dah xde kat umah,,sunyi lak rase..huhuhu pdan muke ko…










Lpastu..kne mask lak.msak plak kne mgikuti citarasa maktok tersayang..huhu,”pedas2 maktok xmau na che’,tok xleh mkan pedas2 sgat” lbeh kurang cam 2 la dialog nye..xpe,kne dgar ckap org tua2.huhu
Beberapa jam kmudian(jam??lamenye msak…nmpak sgat aku xreti mask),kne plak bg mkan kat maktok…lpastu mula la kecut perot sbb nak tau kputusan sedap atau tak mkanan aku 2..hahha,cuak2…
Kemudian,lepak2 ngan bpak smbil borak2 ngan bpak gua.hah mcam2 bnda yang nak dborakkan.best2…
Aish..tanpa sedar,bnyak bnda dan bnyak masa terluang yang kadang2 dibuangkan begitu sahaja.haha,boring pon ade gak,tapi..ni la masenye aku nak rase kesenangan hidup tanpa perlu memikirkan kerja serta assignment yang lebih memboringkan 2..dok umah jela yang mampu.jage periuk belanga kat umah..huhu,cuti yang sgat memberangsangkan.kan.kan..

2 comments:

  1. kasihan ko kan..tulah, bgtau kak gdah postpone jerr tarikh nikah tu, boleh kita meroyan sama di jakarta dan bandung...aduh rugi-rugi..

    ReplyDelete
  2. hahha.2 la pasal..kuang ajaq pnye sedara..hihi
    aku amik kputusan nak lari umah la.hah.nak g bandung gak!!!tension..
    weyh,jgan lupe bli baju utk aku.induk dah janji..hahha

    ReplyDelete